fredag 9. september 2011

3 uker (og 1 dag)

Heihei kjære blogglesere!

Tenk at jeg har vært her i 3 uker og 1 dag. Klarer ikke helt å bestemme om tiden har gått sakte eller fort... Jeg har det hvertfall supert for tiden, bortsett fra at jeg har vært litt syk, men nå er todo bien ("alt bra" for dere som ikke er like gode i spansk som jeg er)
Ååååå, 17. august. Siste kvelden i Norge med de beste jentene! Jeg er så heldig som har sånne venner som dere hjemme<3

Idag var jeg bare på skolen i 2 timer, fordi det var dia del maestros. (teachers day) Her i Argentina har de nemlig en dag for alt, ikke bare morsdag og farsdag. Det var veldig gøy, masse sang, dans, tjo og hei! En av vennene til vertsbror dro meg med i dansen, og det var jo gøy, helt til han begynte med de veldig avanserte snurrene og jeg holdt på å tryne. Men bare vent, snart blir jeg kjempeflink!

Også trodde jeg vi kunne gå hjem, rolig og fredlig. Der tok jeg grundig feil. Plutselig var det krig. Mellom to klassetrinn, det siste (octavo) og det nest siste (septimo, som jeg går i). Herregud jeg møtte rømme. De var jo helt gale! De løp rundt med ett gigantisk flagg og de kastet bomber på hverandre. (Sånne små bomber da, det var ikke såå farlig...) Men alikevel, crazy people! 

Jeg var også på spanskkurs med de andre utvekslingsstudentene. Jeg lærte japansk. Sushi ga suki desu! Fordi jeg fikk meg nemlig en venn fra Japan, og en dag skal jeg hjem til han og spise sushi! Yeyy japansk date blir gøy altså!
 Haha, sushi! Fra Norge da..Savner sushi fra røa med deg Ane. Og Jenny, du er fantastisk sushikokk!

Vi fikk også høre litt typisk Argentinsk musikk, også fikk vi spille på disse merkelige instrumentene.

Imorgen skal jeg på fiesta igjen wohoo! Jeg prøver å bli vant med deres merkelige døgnrytme, men tror det tar litt tid... På mandag kom jeg hjem fra en venninne rundt 22:30, da skulle vi plutselig ut på resturant å spise middag. Jaja, greit for meg!

En siste ting jeg må meddele er at jeg hadde en samtale med abuela (bestemor) idag. På spansk. Da var alle veldig stolte, så dere burde være stolt av meg også! Og idag når jeg våknet, var jeg helt sikker på at jeg var på basto! Haha tilslutt slo det meg... aaaa, jeg er jo i ARGENTINA!!

1 kommentar:

  1. Hola Kikki! Jeg visste ikke at du hadde blogg!!? :D Høres ut som om du har det veldig bra der "nede". Her begynner varmen å forsvinne, vi kan ikke gå i shorts lenger :P Var på min første High School Soccer Game i kveld, supergøy! :D

    Kos deg masse videre! Klem fra Guro (Eller Kamilla som jeg heter her) <3<3

    SvarSlett